دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه جدیدی که پیوند بین ورزش و خطر اختلالات تنفسی خواب را بررسی کرده است نشان می‌دهد که افزایش فعالیت‌های بدنی ممکن است به شما کمک کند از بروز یک اختلال تنفسی مرتبط با خواب پیشگیری کنید.

به گزارش آوای خزر، این روز‌ها بسیاری از افراد درگیر اختلالات خواب هستند. محققان دریافته اند که انواع ورزش، حتی یک پیاده روی منظم، می‌تواند خطر ابتلا به اختلال خواب را کاهش دهد.


این مطالعه جدید که در مجله پزشکی خواب بالینی منتشر شده است و پیوند بین فعالیت‌های بدنی و اختلالات خواب را در جامعه عمومی بررسی کرده است. این بررسی بیش از ۱۵۵ هزار بزرگسال در کانادا را درگیر کرد. تقریباً ۶.۹ درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که دچار آپنه خواب (نوعی اختلال تنفسی) هستند. محققان همچنین به بررسی شیوه زندگی، وضعیت پزشکی، اجتماعی و جمعیت شناختی و داده‌های سلامتی افراد پرداختند.


افراد مبتلا به این اختلال کم تحرک‌تر به نظر می‌رسند و ۴.۴ ساعت بیشتر در هفته در هفته بنشینند در مقایسه با افراد بدون آپنه خواب. محققان پس از تجزیه و تحلیل شیوه زندگی و دیگر داده‌های سلامتی خود، دریافتند که اختصاص وقت بیشتر برای ورزش کردن می‌تواند به کاهش خطرات مشکلات خواب کمک کند.


لیل پالمر، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در دانشگاه آدلاید استرالیا، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج ما اهمیت فعالیت بدنی را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر بروز اختلالات خواب برجسته می‌کند.» برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۹ میلیون بزرگسال در ایالات متحده دچار اختلال تنفسی خواب هستند. در صورت عدم درمان، این بیماری می‌تواند به سایر مشکلات سلامتی، مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا منتهی شود.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها